Aktualności

Wycieczka do Warszawy

W dniach 1-2 października 2024r  uczniowie  klas V-VIII  ze Szkoły  Podstawowej w Książu Małym udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy.

Celami wycieczki było poznanie najciekawszych miejsc w stolicy, rozwijanie zainteresowań kulturą i sztuką oraz integracja  i rozpowszechnienie aktywnej formy wypoczynku.
Organizatorką wyjazdu była  dyrektor szkoły Danuta Gajos, zaś opiekę nad dziećmi sprawowały panie:  Małgorzata Banaszek,  Bożena Janus oraz  Maria Portka-Nowak.

Pierwszym punktem  wycieczki było Lotniska Chopina, tutaj spotkaliśmy się z przewodnikiem i zaczęliśmy naszą warszawską przygodę.

Zwiedzając taras widokowy największego portu lotniczego w Polsce obejrzeliśmy wiele startów i lądowań samolotów oraz poznaliśmy historię obchodzącego 90-lecie lotniska.

Kolejnym punktem był wyjazd na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki. Z tarasu widokowego podziwialiśmy  panoramę naszej stolicy i szukaliśmy miejsc, które będziemy zwiedzać.

W dalszą drogę Ogrodem Saskim przeszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obejrzeliśmy honorową zmianę warty i spacerem udaliśmy się  poprzez Krakowskie Przedmieście obok pałacu prezydenckiego pod kolumnę Zygmunta  III Wazy i Zamek Królewski.

Kolejnym punktem było Stare miasto z pomnikiem  syrenki  i restauracją „Bazyliszek”. Wszyscy wsłuchiwaliśmy się w piękne melodie i śpiew znanego w Warszawie kataryniarza Jana, a dodatkowo kilkoro uczniów  wcieliło się w rolę kataryniarza i z wielką radością obsługiwali katarynkę.

Następnie zobaczyliśmy mury obronne – Barbakan – Rynek Nowego Miasta Warszawy wraz z kościołem ufundowanym przez Marysieńkę Sobieską,  pomnik Małego Powstańca i pomnik Jana Kilińskiego.

Kolejną atrakcją była lekcja muzealna w Muzeum Warszawy na Starym Mieście. Ta „żywa lekcja historii” naszej stolicy i zajęcia warsztatowe wzbudziły wiele ciekawości i emocji.

Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu, w sąsiedztwie stadionu narodowego, gdzie  dodatkowo podziwialiśmy jego nocne iluminacje.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był bardzo udany.  W pierwszej kolejności udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Tam  odbyliśmy ciekawe  lekcje muzealne.

Największe wrażenie zrobił Pałac na Wyspie jako jeden z najcenniejszych polskich zabytków oraz  Teatr na Wyspie. Zachwycaliśmy  się również  florą i fauną tego parku, do zdjęć „pozowały” nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Zobaczyliśmy również pomnik J. Piłsudskiego, Belweder i pomnik Chopina.

Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru,  zobaczyliśmy budynki ambasad, Sejmu i Senatu i tak dojechaliśmy do kolejnego punktu wycieczki   Cmentarza na Starych Powązkach w Warszawie. Jest to miejsce pochówku wielu wybitnych postaci, zasłużonych dla kultury i narodu oraz uczestników powstań i wojen.

Kolejną nietuzinkową atrakcją  naszej wycieczki  była przejażdżka metrem, jedynym takim w Polsce środkiem lokomocji, którym przyjechaliśmy  pod  Stadion  PGE Narodowy im. Kazimierza  Górskiego.

Z przewodnikiem weszliśmy na trybuny, aby  podziwiać ogrom tego obiektu. Siedząc na trybunach VIP i patrząc  na telebimy poczuliśmy się jak prawdziwi kibice  i mieliśmy możliwość zobaczenia przygotowań murawy do meczu Polski z Portugalią.
Weszliśmy też do szatni naszej kadry narodowej –  gdzie  wykonaliśmy wiele  zdjęć z koszulkami ulubionych piłkarzy. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o tym, jak wyglądają przygotowania piłkarzy przed i po meczu, zasiedliśmy przy ławie konferencyjnej, obejrzeliśmy pamiątki historii piłki nożnej, byliśmy w miejscu przeznaczonym dla prasy i telewizji oraz zasiedliśmy na ławkach rezerwowych piłkarzy.

Po obiedzie przy narastającym deszczu pożegnaliśmy Warszawę, która „płakała” za nami.

Wszyscy uczestnicy byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, które zobaczyliśmy.

Na pewno nikt nie zapomni pobytu w tym największym mieście Polski i zechce jeszcze tam powrócić.

Pragniemy serdecznie podziękować Burmistrzowi – Panu  Markowi Płonczyńskiemu za dofinansowanie przez Urząd Miasta i Gminy Książ Wielki tej pięknej wycieczki.
Słowa podziękowania kierujemy  również do organizatora  i opiekunów.

Podobne artykuły

Skomentuj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.